efter regn kommer solsken


Efter en deppdag i ett duggregnstätt Malmö vaknade vi i ett betydligt muntare, solbadande Lund. Att fotona har absolut noll anknytning till dagens text är en företeelse vi får vänja oss vid (Please notice "Alexander's Dark Band', the darker-looking region of sky between the arcs of a primary and a secondary rainbow. The band is named after Alexander of Aphrodisias, who first described the phenomenon in around 200AD). Motiven i det platta (? Vem som nu myntade det uttrycket...) landskapet Skåne är ännu begränsade, även om jag under dagens cykeltur hade alla möjligheter att förändra den saken. Andan föll liksom inte in, ty andan hade fullt upp med att hålla mig vid liv i den hårt motvindsansatta uppförsbacken in mot Lund. Så kanske en annan dag!? Men som tidigare antyddes börjar jag förlika mig vi tanken att vara tillbaka i den osannolika staden Lund. Som extrem vanemänniska behöver jag en invänjningsperiod innan jag vaknar till liv igen, en period som nu verkar vara genomgången. Här skall vi nog kunna överleva, men än hoppas vi knappast på mer, kvällens intåg medförde regn...

Sol inne, sol ut, sol i hjärtat, sol i sinnet
Sol bara sol (?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback