en bit av skåne


Angenäma Ahnstedt längs de skånska vägarna

Idag har den hittills ytterst begränsade Skånemappen (inflikad under huvudmappen Foto, mellan undermapp Nydala Krönikerspel och Älgtorn) fått en förtjänad uppdatering. Kände under gårdagens cykeltur ändå en viss påträngande fotoanda, varpå jag kände mig tvingad att ge mig ut på ännu en cykeltur i mitt, för sensommaren, nya landskap. Efter att under en cykeltur i våras, en av utflyktsturerna till Lomma, likt en religiös uppenbarelse, fått uppleva flytet i att cykla i medvind, har det varit lätt att rulla ut angenäma Ahnstedt på vägarna. Denna lätthet har tyvärr under dessa två turer blivit något naggad i kanten, här har varit öppet vinddrag ända från Köpenhamn.
Konstant motvind!

Turen dagen till ära rullade mig till ett av sydvästra Skånes alla smultronställen, Tirups Örtagård. Superfin örtagård, välsorterad plantskola och ett Cafe värt att upplevas! Jag har haft en uns av hemlängtan hela veckan, vilket jag förmodar har framkommit någorlunda tydligt här. Besöket gav mig dock lite smak av hemma med gott fika och välskötta odlingslådor!


Sol bara sol!

Kommentarer
Postat av: karin

åhh vad roligt att höra! :D

vilka fina foton du tar! skåne är väldigt vackert och du är duktig på att fota ser jag!!!

2008-08-29 @ 18:26:14
URL: http://annakarinmargaretha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback