en annan sida av samma liv


Tanken var definitivt inte att det skulle dyka upp ett mastodontinlägg här en gång i veckan, men jag håller stadigt fast vid uttrycket bättre sent än aldrig, gärna kombinerat med uttrycket mycket är bättre än lite!

De senaste dagarna har till skillnad från förra veckans veckoslut tillbringats i storstaden Lund. Förändring förnöjer! För nöjsamt har det varit! Kulturhelgen började i torsdags, när Sofia bjöd med mig på en exklusiv förhandsföreställning på ett Spex i Lund. Inbjudna var kommunens framstående kvinnor, (man väljer att redovisa den del av sanningen man behöver för att ge styrka till sin berättelse, såklart!), så självklart var vi två där!

Efter gången helg kan jag även titulera mig framstående bartender. (Som sagt, man väljer den del av sanningen man personligen föredrar) Om det enbart var jag som tolkade situationen som framstående får helt enkelt framtiden utvisa. En repris, eller inte, ja, det är frågan! Kul hade jag iaf, tack Hallands nation, men en sämre göra-skiktade-shots-bartender får ni nog leta efter!


Efter att hela lördagen försökt intala mig att det finns inget dåligt väder... kom jag utanför dörren framåt 20.30-tiden, då det vankades förfest och utgång! En toppenkväll, tack vänner!


Toppentemat fortsatte även under söndagen. Toppenbrunch med nybakta scones, panikplugg-inför-Fysik-B-Nationella-receptet, såklart, och nygräddade pannkakor med honung! En toppenkombination för min tentaångestbesudlade Heidi, men även för mig! Vi kryddade sedan brunchen med försurningsdiskussioner och planktonförekomstens samband med bottensyresättningen i sjöarnas ekosystem. Men för att fullborda Lundahelgen tryckte jag in ett besök på Skissernas museum som hade vernissage för sin nya utställning, i sina nya lokaler. Inredningen och arkitekturen är galet fin! Dock blev besöket kort. Om det var ekologi-hydrologi-resonemangen eller oerhört obekväma skor som drog mig därifrån kan vi låta vara osagt.


Skotemat fortsatte då jag lyxade till kvällen med att fetta in och putsa upp min skinnsko- och skinnstövelkollektion. Det kallar jag vardagslyx! Helg i den osannolika storstaden Lund var en toppenkontrast till gångna helgen. Hoppas dock på ännu en kontrast till nästkommande; gummistövlar är helglyx!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback