Äppelkriget


Bilderna har inget med nedanstående texts onämnda geografiska platser att göra

Jag kommer för alltid stå i tacksamhetsskuld till min för tillfället fortfarande inneboende Nolla, som i morgon lämnar min enkla boning för alltid, ett faktum som har absolut ingenting med saken att göra. Förutom att saken just handlar om henne, men inte vad hon i framtiden kommer att göra. Hon hittade offentliga äppelträd! Med, enligt oss, fullt tillräckligt mogna äpplen. En förbivandrande Fransman höll dock inte med oss och gav oss således onda ögat när vi fyllde ryggsäcken och den bifogade kassen till brädden. Men här gäller att hålla sig framme. Som femte hjulet, vid ett länsat äppelträd, vill man inte stå!

Frågan är: får man plocka omogna äpplen

Kommentarer
Postat av: Heidi

Omogna, men offentliga äpplen, är alltid tillåtna för plockning, märk väl, inte pallning. Och ja; enligt småländska äpplomaner strandsatt i platta Skåne var dessa äpplen fullt tillräckligt mogna för att stilla en hemlängtan efter Ingrid Marie, åtminstone för en stund.

2008-09-17 @ 22:27:28
URL: http://bronsarmittlattaste.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilket fatalt misstag! Jag har genast gjort vad jag kunnat för att gottgöra saken, så här i efterhand. Frågan är nu, kan de stilla oss en vecka till!?

2008-09-18 @ 07:22:18
URL: http://stenvalls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback