på lingonröda tuvor


och på villande mo

Ett dygn hemma, och märk väl att det kommer alltid enbart att finnas ett hemma, har jag hunnit med en del av vad Småland har att erbjuda. Gårdagskvällen, efter att jag hoppat av tåget, tillbringades i en gedigen biosalong där familjen Stenvall, för första gången sen vi såg Lejonkungen (inget ont om den), var på bio tillsammans. Mamma Mia!

Idag har det hunnits med en morgontur i böle skogen som inbringade en liten mängd lingon, vart efter det bar iväg norrut, mot "Ljuset vid Vättern" - Jönköping! En reunion med staden i mitt hjärta, men framförallt en mycket efterlängtad reunion med min älskade vän Jadde! Ja, det är flickorna i Småland. Skönt att något får förbli som förr, kära du! Saknar dig redan♥

"Du kan ta en smålänning ur Småland men du kan aldrig ta Småland ur en smålänning"

Kommentarer
Postat av: Heidi

Du, det är fan hemlängtan till 1000 på det där...home sweet beloved home... Jag typ ser Jönköping framför mig överallt för min inre syn nu...för min yttre visar bara platta tråkiga Skåne...njut nu darling!

2008-09-20 @ 13:43:26
Postat av: Cornelia

Haha, det var ju lite roligt. Absolut ett hej nästa gång. Ha en bra helg hemma i underbara Småland!

2008-09-20 @ 19:10:55
Postat av: Knutte

Hehe tack så mycket, kul att du gillar dem :D Ja usch ja, sommarlängtan har jag med :D

2008-09-22 @ 14:43:45
URL: http://knutte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback