light is the first of painters


Varde ljus
Aftonen tillbringades i Sal A på Fysicum. Som om man inte får nog av den salen på vardagarna? Men dagens föreläsning hölls ju förövrigt i en ersättningssal, varpå dagens Sal-A-kvot tvunget fick fyllas på kvällstid. Det bjöds på Fysik och Lasershow, och jag tänker inte sticka under stol med att jag tycker det var fräckt! Här är vi alltid ärliga! Och apropå ärlig, så är det ju bara att tillägga att det inte var med samma förväntan och förhoppning som man stegade dit i år, som man gjorde förra året, men det hade inget med showen i sig att göra, då den i sig gav skäl nog att få mig ur huset. Men att kalla showen ett Guldkorn? Så långt är jag inte säker på att jag vill sträcka mig, inte om man är tillåten att göra en jämförelse.

Veckans Guldkorns-kvot fylldes nämligen till brädden igår, när det var sconesafton hos min söta Heidi! Jag hade rätt i att jag inte behövde oroa mig för resultatet, som framtiden skulle utvisa, angående sconesen. De blev perfekta! Om det sen berodde på armbandets inverkan eller om det var ren, och skär, skicklighet. Det låter vi vara osagt!

Lasershowen avslutades såklart med en moralkaka, vilket mycket har en tendens att göra, så håll nu i er!
All you have to decide is what to do with the time that is given to you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback