Ännu en sunny sunday


Föreställ er en videoblogg; porlande vatten med badande sädesärlor (jag hoppades att jag kunde skryta med årets första fröken vippstjärt, men hon hade tydligen visat sig i Småland också, eller hur var det Arne!?). Eller förresten, jag ångrar mig angående videobloggen, för jag hade nog inte kunnat redigera bort horderna av skrikande barn...:S



Angenäme Ahnstedt fick uppenbarligen nog efter lördagens cykelrunda, för när jag på kvällen skulle iväg o köpa mat (vi behöver inte närmare gå inte på vad, det står nämligen med på Listan) hoppade kedjan av redan på gården.


Söndagen började således med lite cykelkedjemek varefter allt såg helbra ut och det blev en liten tur till Ravinen, alltså inom möjligt gångavstånd hem, för helt och fullt litade jag inte på mina mekanikerkunskaper. Och tur var väl kanske det, för mitt i stan, på väg hem, hoppar kedjan av igen, suck! Och nu var jag både kissnödig, hungrig och hade hemlängtan (tack och lov slapp jag motvinden), men ändå en kombination som gör mig riktigt förbannad!


Så idag, med viss motvillighet, lämnade jag in Ahnstedt på cykelverkstaden. Jag gillar inte att be om hjälp med såna här saker :P Efter ett ögonkast konstaterades dock att såväl kedjan som bakkransen var helt körda. Således inget jag med min skiftnyckel hade klarat av att fixa, så med lätta steg gick jag därifrån!


Steg som dock inte var lätta så länge, klackar och kullersten blir skoskav, jag varnar er!


Kommentarer
Postat av: charles

I am enlightened..Kul läsning, dock svårtolkat emellanåt :P

2009-04-22 @ 23:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback