Adrenalinavslutning på strandhelgen!

Aaarh! H***vete!!

Looplycka med Flygande Jorma!
Paniken övergick snabbt i adrenalinkick; Gud så härligt att loopa med en motorlös farkost!

Måste hitta på ett sätt att gottgöra Heidis far för segelflygsturen! Det var det mäktigaste jag gjort på... jag vet inte hur länge! Jag kan nästan, utan att ljuga, säga att vi var uppe på 1000m. Det levde verkligen upp till segelflygsklubbens slogan: fart och adrenalin eller lugn och harmoni! Utan motor kan du välja helt själv, man kan dock sammanfatta det med ett ord: frihet!


Jag är galet lyckig!

Undrar om man inte skulle börja varje dag med en flygtur, (det ger lite, märk dock ordvalet lite), mer än en cykeltur, vilket det blir i morgonbitti.

Annars började helgen med ännu ett nakendopp i solnedgången, följt av en myggfri grillkväll. Bara efter detta insåg man att helgen hade något alldeles extra att erbjuda ;)

En sommarsolig lördagsmorgon (alltså en morgon där det är för varmt för att äta frukost på verandan) följdes av några extremt lata timmar i solen, jag somnade/svimmade nästan av utan någon förklarlig anledning. När jag sedan satte mig i bilen till Jönköping hade jag dock piggnat till. Jag lovar!

I mitt kära Jkpg väntade nämligen min kära Lisa! Det var såå på tiden att vi fick ses, gumman. Att du sen lockade in mig i shoppingfällan, det kan jag bortse från i bedömningen, för jag är redan galet nöjd med skjortan! Hoppas du trivdes i kjolen under kvällen, för du var galet snygg! Vår date fortsatte sedan med strandhäng och vätterbad, det är nästan så man börjar känna sig van nu!


Efter ännu ett strandhäng med vännerna avslutades kvällen med brohäng med min kära Heidi, du är för underbar för mig. En alldeles för stor, strösslad glass på piren mitt i natten kan inte på långa vägar jämföras med hur bäst du är!

Att sedan avsluta helgen med en lyxig laxgrillmiddag hos Vinge, med den efterföljande surdegskakan Herman var verkligen pricken över i:et, eller huvudet på spiken eller vad man nu föredrar för klyscha på slutet ;)


Vilken helg, mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Emma

Anna, du verkar ha det underbart i sommar!

Mycket fina bilder!

Men jag har en undran, när kommer du och hälsar på i våran lya? Kram

2009-08-10 @ 11:07:11
URL: http://shorty9.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback