Knäsvag

Att starta dagen med en rejäl uppförsbackescykeltur klockan 04.30 sätter helt klart sina spår. Vilka spår behöver vi inte gå in på ;) Kanske var det den som gjorde att jag utan vidare eftertanke (idag) tackade ja till ännu en veckas jobb. Om det berodde på min Småländskhet eller min rädsla för sysslolöshet, det låter jag betraktaren avgöra.

Hemma möttes jag idag inte av någon, av mig, hembakt blåbärspaj. Den gick nämligen åt som smör i skolsken! Tur då att Sveriges ytan är täckt av 55% blåbärsris! Eller var det 17%, Johan!? (Jag lovar en liten helg-story snart, men vi kan ju inte göra allt roligt på en gång!)



Däremot prickade jag in en del andra guldkorn, tro det eller ej, men alla var inte ätbara ;)

♥Dinglandes med fötterna över kanalen i Vrigstad, med en stor bägare Himmelskröra i handen.
♥Nakenbad i en sommarvarm insjö vid en stilla och öde brygga, med vad jag hoppas på, den nedgående solen som enda vittne.


Annat kan sägas om Vätterbadet som togs igårkväll, jag skojar inte om jag säger att det var -3graderC i vattnet. Jag och Heidi trodde seriöst att vi skulle frysa ihjäl. Efteråt unnade vi oss en vy ut över Jönköping från Huskvarnaberget, ett berg man enbart hittar till om man vet var man ska leta. ;)


♥Ett avsnitt av Sommar Med Ernst.
♥Stjärnklar fullmånenatt - förstärkt med månglans i den spegelblanka dammen.

Snabbt som attan bars då fågelkikaren ut på altanen för att med hyffsad förstoring kika på månens yta. Undrar om vi såg vår tomt i Moonville!?


Rakt under månen syntes även Jupiter klart, omgärdad av fem en dess månar.
Här står jag i idé- och informationsskuld till dig Johan :P

Jag blir helt knäsvag! Det är en verkligen en upplevelse att sitta längst ut på ett hårstrå i kaninpälsen o förundras över... skapelsen?

Kommentarer
Postat av: Heidi

mm...sofies värld...jag vill låna&läsa igen..:)

2009-08-07 @ 18:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback