Den långa mörka tunneln har fått konturer


men att man skulle se något ljus i den är ännu för tidigt att begära


Jag kan såhär i efterhand bekräfta det som stadfästes i förra inlägget, att veckan blev lång. Och vad den förde med sig var enbart att kommande vecka kommer att bli minst lika lång. Men den är iaf en vecka med konturer och skarpa kanter, en vecka där man vet hur mycket man har att göra, och inte som denna en lång, oviss vecka.

Alltid något att glädja sig åt, för ett kontrollfreak som jag.

Hur man än vänder och vrider på det kan man inte definiera det på något annat sätt än at vintern verkligen varit här. Att den var här för att stanna hade jag även igår natt skrivit under på. 1 dm nysnö föll medan vi tryggt satt inne och kollade på Melodifestivalen tillsammans med ost o kex, vin o vindruvor, päron o godis o ... såklart gott sällskap...o hur girig får man bli, som sitter och funderar på om man glömt något. Detta är ju mer än väl!

Tack för en trevlig kväll! Det var precis vad vi efter en sån här vecka behövde!

Tur var även att jag under natten var tvungen att vandra hem genom nysnön, det fyllde ytterligare min vinterkvot! Att man här nere måste man ta alla chanser som dyker upp för att uppleva vatten med aggregationstillstånd: solid, fick vi idag erfara. Morgonluften erbjöd nämligen inget annat än vatten med aggregationstillstånd: fluid. Vad beträffar aggregationstillståndet för vattnet på marken låter jag vara osagt, för jag tror att våra vänner kemisterna har missat att definiera tillståndet slask/blask... Det var således bara att hoppa i sina önskestövlar!

En annan sak har jag iaf lärt mig av helgen som gått: Man bör ta allvarligt på universums tecken när de visar sig. Att det droppar från vattenlåset i badrummet är nog för det flesta ett tydligt tecken. Efter en snabb observation konstaterar jag dock att en gång är ingen gång, och kilar snabbt iväg mot schlagerkvällen. Att det sedan fortsätter att droppa när man kommer hem är inte bara ett tecken, utan även ett varningstecken. Man har då två val: antingen går man o lägger sig o hoppas på att två gånger är inga gånger, ett visdomsord som inte biter på mig! Alternativ två står då ensamt kvar och det är bara att, mitt i natten, börja skruva lite o fundera på vad faan har hänt här!? Det slutar således med att man står på knä omgiven av rördelar, packningar och blöta handdukar; men tre gånger droppar inte ett vattenlås i mitt hus!

Så skulle man tröttna på sina lab-rapporter är det ju skönt att veta att det är brist på VVS-montörer i framtiden.


Kommentarer
Postat av: simpen

Haha, HELL yeah!

Jag lagar gärna dina läckande vattenlås om jag slipper tänka på beta-rapporten i alla fall...

2009-02-23 @ 21:23:16
URL: http://simonkaizer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback