Sporthelg


Sen när blev Sportlovet komprimerat till en helg!?


Men sen vilken underbar helg hemmavid det har varit! En fjällresa i miniformat, men inte mindre värd för det! Strålande, gnistrande vinterväder, skidpremiär, mammas mat och långkalsonger såväl inomhus som utomhus. Långkalsonger och fleecetröja! En tröja som förtjänade en uppryckning som denna!

Jag blev i slutet av januari likställd med min fleecetröja, då det under tentaperioden var kallt och kalt i många avseenden. Dygnet runt bars denna tröja, och kom olyckligtvis successivt att förknippas med viss ångest. Så efter en avklarad, och klarad tentapers, åkte tröjan med besked av och nya tider, tider utan fleece, planerades. Men som med många andra av mina planer, gick även denna i kras. Den nya terminen drog igång med tyska föreläsare i dubbel upplaga, varav ingen av dem hört talas om ordet "mjukstart". Vi hade å andra sidan aldrig varit med om att man eskalerar pluggmängden direkt efter tentan och således träder in i en fas av, vad som tydligen var möjligt, mindre liv än under en tentaperiod. Så något annat val än att plocka fram fleecetröjan fanns ej.

Men efter mitt komprimerade sportlov kommer jag se på min fleece med lite andra ögon;)

Se på dessa bilder bör man också göra.
Vinterblå himmel, istäckt sjö, orörd snö - vad har folk som haft sportlov i veckan gjort!?
Det är nästan lite Ruskigt!

Men jag är inte den som tackar nej till att spåra ett eget skidspår i orörd terräng. Över åkrar och genom storskogen. Genom stenmurar och över hyggen. Mellan stenar och runt granar. Över och under ris, kvistar och grenar, vilka alla tre har en tendens att flockas i nedförsbackar.

Jag förstår inte varför terrängskidåkning inte är en OS-gren!?


Jag älskar morgnar som dagens, då man självmant vaknar i gryningen, och trots solens första strålar har temperaturen inte krupit högre upp än till -17°C. Något annat val än att före frukost springa ut i långkalsonger och fleece, med kameran i högsta hugg finns inte. Me love!

Men även i Skåne är nu vinter. Den tittade in redan i veckan, och vinter har det verkligen varit, ty snoret i näsan frös en morgon i ottan när jag plockade tidningen ur grannens brevlåda. Att det var helt enligt överenskommelse bör kanske tilläggas!

Tråkigt är dock att människan, och i särklass jag själv, lätt faller in i sinnesstämningen "mycket vill ha mer" för lockande är det inte att den kommande veckan isolera sig i Fysicums källarutrymmen tillsammans med sju fysiker och några radioaktiva preparat. Men vem vet, det kanske kan bli kul :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback