Dags att ta tag i sitt liv;

dags att börja blogga!

Till och med en Blogg-Blackout som denna tar till sist slut. (Eller är det bara ännu ett tecken på 80-talisternas hävdningsbehov här i världen!?) För visst har det hänt saker under 3 veckors bloggskugga: synd då att det var så dåligt med datorer i Hamburg, på Kreta, i Båstad och i kattvaktarlägenheten.


För att inte allt skall hamna i minnets förskönande dimma, kanske vi ska börja med en redogörelse över det vi fortfarande minns klart och tydligt, första jobbveckan på E-lux (lyx!?) lager. Jag är numera världsbäst på att räkna skruv o lägga dem i en påse! En annan världsbästhet jag o Heidi (bronsarmittlattaste.blogg.se) har utvecklat är cykling-till-Torsvik, en liten tur på 3 mil om dagen. Det hela underlättades av att vi under veckan delade på allt: lägenhet, äppelpåse, kattvaktarsysslor och säng. Min frände, detta borde bli en vana! Tänk att i varje otta få ta sitt svullna ansikte på en ordentligt svettig cykeltur i en uppförsbacke som på vägen hem upplevs som världens längsta nedförsbacke! Tur att man inte är tillräckligt vaken på morgonen för att klassificera den som världens längst uppförsbacke...;) Fräsch och pigg som få kommer man iaf till jobbet, redo för moppe-disco!


Själva arbetet inrutas sedan runt de klockade rasterna, som gärna markeras med ett alarm en minut i förväg, kanske är det därför jag av någon outgrundlig anledning jag varje dag får plocka ett par tre valkar efter lunch!? En del straffar han visst direkt ;)

Annars kan man råka ut på plocklistor innehållande tütningar och överfall. Vad jag annars har lärt mig är vikten av att plocka skyddsplåten före genomförningen! ;)


På hemmaplan har det parallellt pågått en friggebodsbygge, dock inte av det skälet att skicka ut mig med mitt pick o pack, ett pick o pack som inte får plats inne i huset :S illa är det då att jag ändå saknar saker jag lämnade i Lund- Dålig på att packa, eller bara enorm materialist, ja, det är frågan!


Om det beror på dålig packningsvana, borde det finns hopp om förbättring efter denna sommar. Det känns som jag spenderat sommarens gångna dagar i en resväska...eller två :S

Fast får man göra det på ställen som Kreta och Båstad, där det fanns o finns så galet underbara personer så skulle jag lätt kunna bli världsbäst på att bo så!



Våra ständiga följeslagare, joggingskorna, var såklart med även på Kreta, dock ännu mindre använda än i Berlin, tro det eller ej! Men galet nöjd är jag; vi lyckades undvika sensommarvärme i storstad och städer utan vatten, två punkter på listan över saker som kan dra åt Helvete. Där finns även steniga ständer i fel storlek och skoskavsvilliga skor med, ytterligare två punkter vi lyckades snirkla oss runt. Ni förstår ju vilken toppensemester det var! Hade inte mina Biatches drabbats av, vad vi alla enades om vara svininfluensan, så hade vi inte blivit stammisar på det lokala apoteket, vilket ju hade varit väldigt tråkigt att missa.


Är det för klyschigt för att vara fint!?

Upplevelse som aldrig kommer i närheten av den ovan nämnda Listan är Malcocks på balkongen, strandpromenadspromenader igenom strandduschen och Soft Kings på sandiga lakan. Hundtricket med barn däremot kan vara en kandidat till Listan, jag skall prata med mina Bitches.


Båstad är ännu en sak som inte platsar på Listan! Där behövs ingen diskussion ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback