SUNday


Sunnyday
Gårdagen spenderades på knä och på tå, skrubbandes och skurandes, men se så skinande fint det blev efteråt! Kanske skall jag även ta tillfället i akt att berätta om min nya hobby!? Att tvätta fönster ovanför en tättrafikerad trottoar en lördagsförmiddag ger en större kick än möjligheten att enbart hälla vatten på sin far! Så fönstertvättning är något jag i fortsättningen kommer att prioritera in på lediga dagar, att man efteråt ser så bra ut, ger ju även det en kick!

Idag, då jag inte kunde ägna mig åt min nyfunna hobby, jag vill ju inte riskera att tröttna i ett så här tidigt skede, slog rastlösheten ned som en blixt från ovan. Efter dessa veckor är jag inte längre van vid känslan, och jag var således tvungen att snabbt som attan aktivera mig med något: Vårteckenletning!

Vad passar då bättre än en cykeltur mot Sveriges framsida: Lomma.
Att solen sken som en blådåre gjorde att jag genast fick utdelning:

•En joggare i shorts (dock inte jag, en stenvalls springer inte;) )
•Tant i ljusgul jacka
•Barn på kickbike :$
•Strandtoaletten var öppen
(dock med en förtydligande tilläggsskyllt: Vintertoalett. Då jag kände på den var den med rätta låst!)

Sen började det dock spåra ur lite:

•Rödbränd gubbe på söderbalkong

För enligt visan är det ju fortfarande jul, som varar fram till påska, men nej, det var ju inte sant, för där emellan kommer fastan :$

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback