Tacka vet jag Guds toalett här på jorden!

Tro inte du kan spå väder bara för att du läst lite fysik
Eller för att du är bonnatös heller, för den delen

Fast det kanske bara gäller skånskt väder!?

För när man gladeligen, på eftermiddagen, ger sig ut på en cykeltur i ett soligt och fint höstväder, blir man ganska omgående straffad för sin godtrohet. När man är mitt ute på den skånska landsbygden (läs: i ingenstans) öppnar sig himlen över en. Gladsint som man var hade man inte utrustat sig för minsta regndroppe och befann sig således mitt ute på en åker. Det enda man såg var en kyrka 1km längre fram. Den var mitt enda hopp. Fort som attan cyklade jag in på kyrkogården och fann till min stora lättnad att kyrkotoaletten var öppen! Tacka vet jag Guds gästfrihet!

Sent, kallt och blött om sider kommer man hem med 1,2,3,4... förfrysta tår och fingrar!
Te tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback