FIRST TRAIN HOME

or at least "first available train home"

För av någon anledning är det ytterst få gånger som jag lyckas komma iväg i planerad när det gäller tågresor inom Sverige. Än mer sällan kommer man fram när man hade tänkt sig. Onsdagen bestod av mycket väntetid...

Men då man vet att man ska bli upplockad av sin kära Jadde på stationen i Taberg så klarar man allt - iaf om man får en gratis fika på Pressbyrån i fff-syfte (förlåt för förseningen)! Mums! Latte och Kanelbulle på en ljummen station en vårkväll var faktiskt väldigt trevligt! För som sällskap hade jag ju Dan Brown, i skepnaden The Lost SYMBOL. Härligt!

Dygnet som gått har varit fantastiskt! Mycket kärlek♥ till och från mina underbara vänner Jadde, Lina o Hanna! Ostmacke-middag; det är vår grej! Tjohej! Medan buffe-lunchen gick sådär, om man nu inte anser kanonmätthet vara ett segertecken... Behöver jag säga att vi rullade fram efteråt!? Så kanske var språngmarschen till bussen ett test (jag förstår inte varför inte alla bussar kan gå på samma gata - och måste det annars vara så långt mellan dem!?) Men jag hann, thanks to you Jadde!

Det Lund jag lämnade igår sprudlade av vårväxtlighet och påskstämning; me like!




1. Vår i Botan
2. Påskpyntade lundagator
3a. Gula blommor och bär
3b. Påskfjädrar till Salu!

Kommentarer
Postat av: Cornelia

vilka härliga bilder! skulle du möjligtvis med x2000 som gick vid 16 nångång? som var en timme försenat till nässjö? isf var jag väldigt skadeglad för att ni var försenade. själv åkte jag intercity och kom fram drygt 30 minuter innan er, och skulle åkt 30 minuter efter. ;) kram

2010-04-02 @ 11:08:09
URL: http://tussitussilago.blogg.se/
Postat av: Heidi

My gosh vilka bilder :) du är grym.

2010-04-02 @ 13:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback