Only human!?

välgörenhet
Ahnstedt har fått ett alldeles nytt, alldeles blänkande och alldeles silvrigt skinande bakhjul!

...glad för det är jag;
men gladast är nog Ahnstedt♥

Vissa saker klarar jag mig inte utan; så mycket vet jag om mig själv!
Idag har jag dock lärt känna nya sidor hos mig själv...

Den som lär känna sig själv får med tiden många underliga bekanta

Frågan är dock om det är sidor jag ville känna till...
Att starta dagen med en obduktionsobservation ger perspektiv på... livet.

Det var en fruktansvärd känslo-bergochdalbana man fick åka med, jag tror bestämt att alla sinnen var inblandade. Många var även intrycken som slogs med varandra. Värdighet och intresse är i detta fall känslor som inte går hand i hand. Därav mitt upp-och-ned-mående; det är inte ofta man befinner sig i en så på alla sätt laddad situation...

Men intrycken påverkar en fortfarande och kommer nog att göra så en ganska lång tid framöver.
Det kanske är så kombinationen av intresse och värdighet visar sig...?
Men just där och då kände jag mig mest kallblodig.

Men att en burk med kidneybönor (jo, bara namnet antyder ju att det var ett dåligt middagsval idag) kan ha en så påtaglig lukt...
Det hade jag inte väntat mig.

Inte heller att kokta rödbetor såväl till färg och konsistens kunde påminna om något så... mänskligt.
Det hade jag inte väntat mig.

Men trots dessa intryck var jag hungrig. Och således åt jag...
Det skrämmer mig - jag vill inte veta vad jag som människa är kapabel till...

Kommentarer
Postat av: JosefineSK



Rekommenderar filmen "Alive". Då börjar man ännu mer fundera på hur man skulle reagera och agera i olika situationer.

Tack vare tigerbalsamet har jag inga obehagliga känslor/ men från obduktionen. Vem trodde väl det som någon som blir fröken Hulken så fort en spruta tas fram...!

2010-02-12 @ 07:13:46
Postat av: JosefineSK

Å andra sidan föreökte jag varken äta kidneybönor eller rödbetor på kvällen...

2010-02-12 @ 07:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback