My comeback

Att vakna i ett snöyrande Lundaland var en mycket angenäm upplevelse! Vi kan ju säga som så att det inte hör till vanligheterna, och det får mig att känna mig en smula mer som hemma! Ut kilar jag med mina morgongrusiga ögon för att mötas av 0,5mm nysnö - men inte ens det kunde ta den första exalteringen från mig!
Runt, runt, runt i parken kilar hon sen, allt för att slippa gå in för att skriva lab-rapport. Under jullovet har jag nämligen varit världsbäst på att vara ledig! Så avvänjningstiden för att lämna den intensiva ledigheten bakom mig kommer nog att blir väääääldigt lång!

Att göra något aktivt är inte så som jag jobbar nu. Man vänjer sig lätt vid att bara titta ut genom fönstret!
I lördags landade jag och alla mina julklappar här i Lundaland. För så snäll hade jag under året varit, att alternativet att ta tåget ner inte ens fanns på kartan. Men jag gillar ju att åka bil!

Dock kan jag inte titulera mig Chaufför för en endaste delsträcka denna gång, det var nämligen glashaltlilla vägen, på stora vägen och på motorvägen. Kombinationen av detta och att vi av någon anledning fick ta den stora bilen... gjorde mig lite... feg. Eller låt mig säga, enbart rädd om andras liv

Anledningen till detta är att jag tidigare i veckan utsatte mig för den största livsfaran dem av alla:

Kombinationen av mig - hal väg - och framhjulsdriven bil

Dock gjordes det under så pass kontrollerade former som detta möjligt:

Rallybana på isen!

Grymt kul!

Nedstigningen i Lundaland tvingade mig att för första gången på 4 veckor ta av mig mina raggsockar. Vin & Tapasbaren väntade på familjen Stenvall och Johan. Supertrevligt på alla sätt, och jag glömde för en stund avsaknaden av mina sockor. Men dagen efter åkte de åter på! Såklart!

Så med sockor på och en ny utsikt från skrivbordet börjar hon trivas riktigt bra här - hon har nämligen fått upp sin efterlängtade ickerostiga plåtanslagstavla!♥ Den är för tillfället besmyckad med en tavla i olika skära nyanser
Gårdagsnatten tillbringades hos min bästaste Bitch. Vi byggde en koja av blöt tvätt i hennes dusch!
Att tvätta mitt i natten kommer vi att göra ofta framöver!

Kommentarer
Postat av: Cornelia

sv: oh yes, flytt till korridor och allt sånt där. och så ska man visst bli sjuksköterska på köpet. det kan nog bli bra. och skåning ska man bli på riktigt. småland är väl snart tömt på folk, alla vallfärdar till skåne. ;)

att hänga tvätt mitt i natten verkar vara en rolig sysselsättning.

2010-01-12 @ 15:19:05
URL: http://tussitussilago.blogg.se/
Postat av: Heidi

Vi sa leka oftare i tvättstugan! Där har de roliga reglage... :p

2010-01-12 @ 15:28:47
URL: http://bronsarmittlattaste.blogg.se/
Postat av: Johan

Härligt att vara tillbaka i verkligheten igen? =)...

grymt snygga bilder kusinen...å du skriver fantastiskt...

hoppas allt är bra...kramkram....

2010-01-15 @ 13:31:43
URL: http://falsereality.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback