Omdesignat uttryck

Att sova som när man tittar på gris!
Efter att ha tillbringat midsommardagskvällen sittandes i en av Skånes myggigast gläntor, dock i en någorlunda myggtät jakthytta, har jag och Johan designat om uttrycket att sova som en gris till ovanstående att sova som när man tittar på gris. Att vi var trötta efter en fantastisk midsommarafton med alldeles för mycket tårta, underbart folk, en vunnen reptävling och en nedförsbackespromenad i månskenet tror jag föga bidrog till myckna sovandet kvällen efter. Jag tror snarare att det var lugnet som inföll sig i skogen i samband med skymningens inträde, det var för först senare som lite action uppstod i gläntan. Johans käre morbror var den som villigt hade visat oss hyttan där chansen att få se vildsvin var nära på 100%, en chans vi således inte kunde missa! Oh fy så fräckt det var när den första grisen kom! Men nyvakna ögon tyckte jag mig se något smyga i skogskanten. Johan; vakna! Det var vad mina ivriga puttningar och petningar betydde (han behöver nämligen lite mer sömn än mig) men när vi sedan vände oss mot gläntan fanns där inget att se... Jag blev helt övertygad om att jag hallucinerat fram den syn vi så länge suttit och väntat på. Övertygad var jag tills två halvstora grisar smyger ut ur skogen! FRÄCKT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback