Sommarlov i ekologin

Ekologisk avslutning på den radioekologiska kursen! Jordgubbsbubbel på en Gräsmatta i Oskarshamn!
Nu tar både jag och radiofysiken och tackar för oss och tar sommarlov!
Den sista tentan skrevs i onsdags och inte behövde jag ens redogöra för räddningsförloppet av en kontaminerad skog, men kanske var det lika bra det. Så här i efterhand kan jag ändå bara erinra mig listans första och sista punkt:

•Gör ingenting
•Gräv ner den

Istället tog klassen och klumpade ihop sig inför en kanonklassresa till Oskarshamn! Slutförvar och mellanlager skulle inspekteras. Så trots risk att fastna på än de ena, än det andra stället (varmvattenbassäng eller det kallare urberget var alternativen) klädde vi oss i shorts och sommarleenden och gav oss av! Attans så jag kommer sakna er i sommar! Tur att jag har ett äventyr inbokat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback