Sommarlycka

Igår var en lyckans dag - ett mail från Kina trillade in!
Jag hade dock i veckan valt att, trots att bloggen varit död, inte tolka det som att Johan och gänget var det. Döda alltså. Orsaken hade varit att de av ren snålhet valt bort Internet under boendet på ett av Shanghais lyxigaste hotell. Som sann Smålänning är jag stolt över deras beslut! Efter att ha showat klart och visat upp Lunds Fysik och Lasershow på världsutställningen for de nu vidare till Peking, för att kunna ränna på Kinesiska muren - hädelse säger jag! Att ränna på ett kulturminne!? Inte ens i Småland ränner man längre... inte sen man var tvungen att ikläda sig kängor vart man än ska. Dock fick vi igår veta att dessa rejäla vandrarkängor, som de tidigare inför resan tipsat om, tydligen inte var så livsnödvändiga att ta med sig, då dessa kunde hyras vid behöv. Tack! Tack för att ni som organisatör kan lämna ut konsekvent information. Men som de så tydligt informerade oss om i de nya informationsbladen, så är ju Ecuador ett third world country. Så kanske lika bra att vänja sig vid... ingen information alls...!? Jag och min kängor börjar dock kännas som ett bra gäng, du och jag kängan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback