Home, Sweet Home!

Att vara hemma var länge ett begepp som enbart fanns i ens eget sinne. Hela resan låg det som en hägring långt, långt där framme i tiden men när man äntligen (äntligen som ett positivt begrepp, för ett litet glädjepirr har man känt varje gång man tänkt på den fasta punkten Hemresan!) kom hem, kunde man inte för allt i sitt liv förstå att man verkligen var där - alltså hemma!

Fyra mornar och fyra skoldagar senare, sitter jag nu här, en fredagkväll med tv:n på. Kan det bli mer svenskt än så. Det är småsaker liksom denna, som får en att inse att det inte enbart är en hägring längre, utan att detta faktiskt är detta som idag skall kallas verkligenheten! Fortfarande är jag dock inne i ett fantastiskt semesterlugn och en lunk som ingenting riktigt kan rubba på. Kanske är det känslan av att hela sommaren av någon annan har varit planerad och att jag enbart har haft några få timmar om dagen som jag själv har kunnat styra - för stressad över att vara schemlagt långa dagar i skolan har jag inte blivit än. Att gå "hem" till ett iskallt hostel är ju ändå inget som under de senast två månaderna har lockat en att gå från de aktiviteter som varit schemalaga ;)

Lyxen att vara tillbaka i Sverige är hur som helt obeskrivbar! Att varje morgon kunna ta en VARM dusch (Ja, jag har gjort det enbart för att jag kunnat!), gå på en toalett som med 100% sannolikhet kommer att spola, en toalett där det till och med finns toalettpapper ;) Att man sedan skall slänga pappret I stolen, det gör man fortfarande inte utan en stor känsla av skam och skuld, och jag har vid detta laget slutat räkna gångerna då man förvirrat tittat sig omkring efter en extern bytta att slänga det i!

Tryggheten har jag fått tillbaka och alla de banala saker man under resan har saknat. Att packa ryggsäcken och ge mig av till nästa ställe är faktiskt inget som idag lockar mig. Att stanna på den plats jag älskar är just nu allt jag vill göra!

Att dela in resan i upplevelser och erfarenheter var något vi snabbt började göra - nu i efterhand är jag fruktansvärt tacksam för allt vi total sett sett och gjort! I love it and I loved it ♥

Kommentarer
Postat av: Maria

Det är väl en del av det fantastiska med att resa, -att det är så skönt att komma hem.Det har varit fantastiskt att följa er och tack Anna för alla fina bilder vi fått under tiden!

2010-09-05 @ 21:30:17
Postat av: Anna

Tack för alla fina kommentarer - det har varit några av de mest guldkantade ögonblicken under resan!

2010-09-05 @ 23:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback