Ruskigt Rusken - eller var det precis tvärt om!?


Uppladdningen inför den efterlängtade Smålandsresan började nog redan på tisdagseftermiddagen - tillsammans med Gerda(hallen) gjordes ett besök på den afrikanska kontinenten och inledningen på det hela var ett steg döpt till Roddbåten. Undrar hur mycket man bör tolka in i det!?

Jag kan dock lugna er med att det inte blev något äventyr till sjöss i just båt den här gången, däremot fick själva sjön ersätta ett vattenfall (just det vattenfall som omtalades i den målande beskrivningen av Johans nya jeans - för perfekta skulle de tydligen inte bli förrän ett dopp i ett tropiskt vattenfall med dem på var genomfört!) Ett dopp i den förväntat iskalla Rusken fick det istället bli som första substitut - jag hoppas ingen misstycker! Dessutom kan jag lova er att vattnet var långt ifrån det förväntade iskalla och att badet således blev mer ordentligt än det som gjordes i det nollgradiga Båstadhavet på dan efter dan efter nyår! Finfint!

Övrigt åstadkommet dessa dagar är även en ansenlig nivå Piggfaktor - och trots att solens strålar sprids isotropt över land så blev Piggfaktorn ej homogent fördelad över mig. Med andra ord är allt precis som vanligt, när sommaren är på väg!

Nu bär det dock av igen - mot landområdet norr om Göteborg! Släkten skall samlas och påsken skall firas - kan det beskrivas på annat sätt än fint som snus!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback