Även i år fick jag skämmas

Tiden borde kommit då jag faktiskt lärt mig - men ju mer tid som går, desto mer anstränger jag mig för att för hand skära ut pepparkakor som skall falla såväl mig, som min kära mor och far i smaken - men i år liksom alla andra år hamnar de direkt efter gräddningen på den beryktade skam-tallriken, liggandes där tillsammans med andra missformade eller brända alster. I år delade de skam-tallrik med en halshuggen Jesus, det stora hjärtat vart under Jesus huvud fastnat och ett oräknat antal granar med svedda toppar! Att dessutom försöka placera mina egenutskurna alster, enligt egen mening utskurna med skalpellisk precision, på en plåt där min far enligt pedantisk ordning utplacerat kakor i ett periodiskt mönster, får honom att i desperation utbrista; och så vågar du tränga in ett av din missfoster här!

Jag kan dock lugna er alla med att det som snabbt placeras på skam-tallriken, ännu snabbare försvinner därifrån. För som internt bagarfika duger de visst - jag kanske skall se det som min målgrupp till kommande år ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback