Fluffig lax och ostronsnö

Vad fluffig lax och ostronsnö är hade jag för en vecka sen inte kunnat svara på. Att jag ens skulle komma i närheten av det trodde jag inte heller. Så här i efterhand förstår jag dock främst inte hur laxen blir mer fluffig då enbart halva den godkända mängden odlad lax tas upp i ett och samma nät. Ej heller förstår jag hur en fyrarättersmiddag helt plötsligt bestod av inte mindre än sju rätter. Speciellt förvirrande blev det då vi efter mångt och mycket lyckats enas om vad vi trodde att fyra rätter skulle innebära - tre är så mycket mer logiskt! Om vi hade rätt eller inte, det återstår fortfarande att utröna - således är jag öppen för inbjudningar ur den kategorin!


Hur dessa upplevelser och underbart onödiga tankar uppstod bör kanske redas ut - speciellt då det verkar vara det enda jag faktiskt förstår i den här soppan. Någon soppa fick vi föresten inte, jag som trodde på det!

Utredningen bör kanske ta oss ett antal jämna och udda år tillbaka i tiden, men om vi istället kan enas om att det främst handlar om ett visst antal år, ett jämnt antal år, så skulle det kunna förklara vistelsen på Häckeberga slott en kulen (=mörk, fuktig, blåsig och småkall) helg i november!

TACK! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback